luni, 7 ianuarie 2013

Cum a fost anul 2012 pentru antrenorul Ioan Baban

*  Antrenorul principal de la HC Dunarea a reamintit in exclusivitate pentru Infobraila cele mai bune momente din anul handbalistic 2012 *
HC Dunarea Braila a incheiat cel mai bun an handbalistic iar antrenorul principal, Ioan Baban a rememorat pentru Infobraila cele mai bune momente ale anului.
Inceputul lui 2012 a fost cu totul special pentru profesorul Ioan Baban, care a dat examen, fiind primul din tara care a fost premiat cu titlu de antrenor maestru. Nivelul de antrenor maestru se acorda antrenorului senior care, dupa minimum cinci ani de activitate desfasurata in acest nivel, a fost declarat reusit la examenul de promovare prin evaluarea competentelor aferente acestui nivel. “Din punct de vedere al performantelor sportive a fost un an foarte bun. La inceputul lui 2012 am dat examen si am fost primul din tara care a obtinut statulul de antrenor maestru. Am muncit sa fac o lucrare si intr-un final dupa atatia ani de activitate munca mi-a fost rasplatita”, a declarat Ioan Baban.
In ceea ce priveste activitatea pe care a avut-o la HC Dunarea Braila, antrenorul principal Ioan Baban a precizat faptul ca 2012 a fost unul dintre cei mai buni ani. “Am incheiat un an foarte bun. Dunarea Braila pentru mine si pentru multi a terminat anul competitional 2011-2012 cu medalie insa ne-au luat-o altii. A fost cea mai mare dezamagine a mea ca antrenor, dar nu am putut face mai mult de atat. Cand am vrut noi sa jucam nu au vrut ei si uite asa am ramas fara medalie”, a precizat Baban.
Evolutia foarte buna de care a avut parte Dunarea Braila in 2012 a reprezentat atat mandria lui ca antrenor cat si mandria clubului si a orasului Braila. In 2012, Dunarea Braila a avut 5 componente la loturile nationale. “O mare parte din istoria handbalului brailean a fost scrisa in 2012, cand Alina Horjea, Adina Brot si Gabriela Dobre au fost convocate la lotul mare al Romaniei. Alaturi de ele sa le amintim si pe Gabriela Perianu si Andreea Barbos care au fost convocate la lotul de tineret al Romaniei. Bebe Perianu, cel mai bun rezultat de pana acum al scolii de handbal din Braila a reprezentat de asemenea Romania la CM U18 din Muntenegru. Nu este mandrie mai mare a antrenorului sau a clubului decat aceea de a-si vedea jucatoarele ca reprezinta tara,” a conchis Ioan Baban.
Vara lui 2012 a fost una perfecta pentru baimareanul Ioan Baban. Cu toate ca nu a avut parte de o vara linistita, in care sa se bucure de concediu alaturi de familie, acesta a facut ceea ce stie el mai bine si anume sa-si reprezinte tara cu mandrie si sa mai scrie odata istorie in handbalul romanesc. Alaturi de patru jucatoare de la HC Dunarea, Ioan Baban a reprezentat Romania la Campionatul Mondial Universitar din Brazilia, de unde s-au intors vicecampioni. “O alta performanta atat pentru club cat si pentru mine ca antrenor a fost participarea la Campionatul Mondial Universitar. Raluca Irimia, Andreea Adespii, Nicoleta Esanu, Elena Voicu si cu mine ca antrenor am reprezentat Braila si lotul universitar al Romaniei a ridicat steagul tarii pe cea dea doua treapta, am castigat medalia de argint si am iesit vicecampioni mondiali”, a adaugat antrenorul de la HC Dunarea.
In ceea ce priveste viitorul, ca antrenor la HC Dunarea al profesorului Ioan Baban, acesta a fost stabilit la sfarsitul verii lui 2012, cand a batut palma cu presedintele clubului, Gheorghe Bunea Stancu si cand a semnat un contract pe 3 ani. “Datorita muncii pe care am depus-o la Braila, presedintele clubului, Gheorghe Bunea Stancu, cel care ne-a ajutat de fiecare data cand am avut nevoie, mi-a acordat incredere si am batut palma cu dansul pentru a conduce de pe banca tehnica, Dunarea Braila, inca 3 ani. Am semnat in vara un contract de 2 ani cu posibilitate de prelungire inca un an si am ganduri mari pentru Dunarea Braila”, a precizat Ioan Baban.
Pentru 2013 antrenorul de la HC Dunarea nu-si doreste decat sanatate si putere de munca pentru a incheia anul cat mai sus in clasament. “Am inceput anul 2013 cu cea mai buna veste si anume ca o sa fiu bunic. Nu doresc decat sa fim sanatosi in 2013 si sa rezistam, sa ne batem din nou in partea de sus a clasamentului. Avem conditii foarte bune la Braila si ne bucuram de un public minunat, care merita rasplatit prin jocuri frumoase si cat mai multe puncte castigate. Trebuie sa multumin acest exigent public si asta nu o putem face decat prin multa munca si multe rezultate bune”, a incheiat antrenorul principal de la HC Dunarea, Ioan Baban.